niedziela, 14 lutego 2010

Facebook znaczy lans (cz. 2)

Dobra, bez owijania w bawełnę przechodzimy do drugiej części wpisu Facebook znaczy lans.

Poprzednio omówiłem aplikację: Strona Fanowska teraz czas na 2 pozostałe:

2. Grupy. Nazwa chyba mówi sama za siebie ;) Wokół konkretnej grupy skupiają się osoby zainteresowane daną tematyką. Grupa posiada dwa ważne elementy składowe te same co strona fanowska tzn. tablice i dyskusje.
Dla naszych marketingowycho-partyzanckich potrzeb podzielimy grupy na dwie kategorie:

- Takie które sami założyliśmy. Plusem jest pełna kontrola. Minusem fakt, ze trzeba przyciągać tam ludzi.

- Już istniejące. Plus, ludzie już tam są. Minus - kontrola jest mniejsza.

Najlepszym rozwiązaniem jest założenie własnej grupy na temat pokrewny z naszą niszą. Jednak nie warto tego robić gdy podobna grupa już istnieje i ma sporo członków. Wtedy nie pozostaje nic innego jak przyłączyć się do istniejącej grupie co także nie jest złym rozwiązaniem.
Jednak gdy istnieje grupa związana z naszym tematem, ale nie ma jeszcze zbyt wielu członków, to nie ma co czekać tylko zakładać własną póki konkurencyjna się nie rozwinie.

Niezależnie od tego czy promujemy się na swojej czy nie swojej grupie, należy to robić dużo ostrożniej. Chodzi tu przede wszystkim o treść wpisów na tablicy i w dyskusjach - nie mogą być przesiąknięte odnośnikami do naszej głównej strony jak w przypadku Strony Fanowskiej.

Korzyści: Budując grupę od podstaw, powiększasz społeczność wokół swojego biznesu. Jeżeli promujesz się na istniejącej grupie, docierasz szybko do stosunkowo dużej liczby osób. Jeżeli jesteś aktywny w dyskusjach, tworzysz wizerunek siebie jako eksperta.

Jak na razie, polska aktywność na FB nie jest, aż tak imponująca dlatego na bardzo wiele tematów nie powstała jeszcze żadna(!) grupa w polskim Facebook'u. Dlatego - do dzieła!

3. Wydarzenia. Znowu nazwa tłumaczy wiele. Nie będę nad tym się rozpisywał zbyt wiele. Jeżeli jest jakiekolwiek wydarzenie, meeting, spotkanie, konferencja etc. o którym poinformował byś na swoim blogu/stronie, umieść także informacje w Wydarzeniach na FB. Absurdalnie proste jak w heyah ;)

Przykład: Jedną z metod promocji serwisu clubmuzik.pl na FB jest regularne informowanie o imprezach na których DJe grają muzykę klubową

Korzyści:
Promocja wizerunku. Ukazujesz siebie jako eksperta i człowieka "obytego" w danej społeczności. Może także kreować Twoją stronę www na dobre źródło informacji o wydarzeniach jeśli takowe na niej umieszczasz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz